Filmowe premiery w Kołobrzegu to „Banksterzy” w kinie „Wybrzeże” i „Arab Blues” w DKF Sztorm. Wciąż można oglądać „Trolle 2”. Wracają też „Tarapaty 2” i „After 2”. Przypominamy, że kina w Kołobrzegu w czasach pandemii działają w warunkach zaostrzonego reżimu sanitarnego obowiązującego w strefie żółtej. Niezbędne są odstępy między widzami oraz konieczność zakrywania ust i nosa w czasie seansu.

KINO „WYBRZEŻE”
16-22 października 2020 roku
14:30 „Tarapaty 2”
16:20 „Trolle 2”
18:15 „After 2”
20:30 „Banksterzy”

DKF „SZTORM”
21 października 2020 roku
19:00 „Arab Blues”

Banksterzy

Karolina (Katarzyna Zawadzka) pracuje w banku, jest energiczna, pewna siebie, przebojowa. Kiedy w jej ręce wpada najnowszy produkt walutowy – kredyt we frankach szwajcarskich, kobieta otrzymuje wielką szansę, żeby się wykazać. Mając pełne przyzwolenie szefa – Adama (Tomasz Karolak), bez skrupułów zaczyna namawiać klientów na najbardziej ryzykowne i niekorzystne inwestycje. Jan (Jan Frycz) jest szarą eminencją krajowej finansjery. W swoim telefonie ma kontakty do prezesów największych banków w Polsce. Jego cyniczne pomysły i decyzje, z dnia na dzień, wpływają na gospodarkę i losy setek tysięcy osób. Takich jak Artur (Rafał Zawierucha) – ambitny szef firmy IT, który, by rozwijać działalność, decyduje się na opcje walutowe. Jego wspólnikiem jest Mateusz (Antoni Królikowski), który marzy o niezależności, własnym lokum i upragnionej wyprowadzce od teściów. Choć młode małżeństwo pozostaje nieufne wobec proponowanych przez banki rozwiązań, to przyparte do muru daje się wciągnąć w finansową pułapkę. Wkrótce losy bohaterów po obu stronach barykady splotą się w pętli wstrząsających wydarzeń, których przebieg ujawni szokujący mechanizm manipulacji, żerujących na potrzebach i emocjach, ale też bezwzględną i bezduszną siłę systemu bankowego. A gdy skończą się wszystkie racjonalne rozwiązania, bohaterom pozostaną już tylko najbardziej dramatyczne wybory.

„Banksterzy” to opowieść o systemie bankowym, o mechanizmach jego funkcjonowania, które nigdy nie ujrzały światła dziennego, generujących zdarzenia mające wpływ bezpośrednio lub pośrednio na życie codzienne milionów ludzi. To także rzecz o instytucji zaufania publicznego, która perfidnie, świadomie i konsekwentnie nadużywała tego zaufania w stosunku do swoich klientów, o totalnej bezsilności i inercji systemu nadzoru bankowego i struktur państwa, które winny dawać gwarancję stabilności i bezpieczeństwa także finansowego obywatelom, o bezwzględnych działaniach w imię partykularnych interesów zwalczających się ugrupowań politycznych. Ale nasza opowieść jest przede wszystkim o ludziach, ich namiętnościach, dążeniach, marzeniach i o pieniądzu który jest tu siłą sprawczą, wartością samą w sobie i środkiem do osiągnięcia celu (Helios Polska).

Arab Blues

Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej? Komedia „Arab Blues” przypomina, że powroty w rodzinne strony nie zawsze bywają łatwe. Tak jest w przypadku wychowanej we Francji Selmy, która postanawia wrócić do Tunezji, aby otworzyć gabinet psychoanalityczny. Na miejscu okazuje się jednak, że nie tylko nikt tam na nią nie czeka, ale jej zawód i styl życia nawet najbliższym krewnym wydają się cokolwiek podejrzane. Kulturowe różnice generują serię pomyłek i nieporozumień, które debiutująca reżyserka Manele Labidi ze swadą rozbraja humorem. Niezależna, niezamężna, żyjąca na własnych zasadach Selma jest solą w oku konserwatywnej rodziny i miejscowej władzy. W ulubionych dżinsach i z papierosem w ustach szybkim krokiem przemierza ulice, korytarze i pokoje, odkrywając po drodze nie tylko absurdy lokalnego prawa, ale i własną tożsamość. Charyzma, urok i ekranowy magnetyzm odtwórczyni głównej roli, Golshifteh Farahani (gwiazda „Patersona” Jima Jarmuscha oraz „Co wiesz o Elly” Asghara Farhadiego), sprawiają, że od początku kibicujemy szalonym planom psychoanalityczki. Kibicujemy też jej kolejnym pacjentom, którzy – wychowani w opresyjnej kulturze – wreszcie przyznają sobie prawo do depresji, lęku i bycia tym, kim naprawdę są. Słoneczna, pełna światła i soczystych kolorów komedia Manele Labidi opowiada o uniwersalnym konflikcie tradycji z nowoczesnością oraz zbiorowości i jednostki. Pokazana w „Arab Blues” Tunezja dochodzi do siebie po arabskiej wiośnie i jak nigdy wcześniej, potrzebuje zbiorowej terapii. A film w ciepłym, lekkim i dowcipnym tonie podkreśla, że nie ma politycznych rewolucji bez codziennej obyczajowej rewolty: przeciwko rodzicom, szkole, politykom, zasadom tak sztywnym, że nie pozwalają oddychać. I przypomina, że humor zawsze był najlepszą z terapii (Gutek Film).

After 2

Ekranizacja drugiego tomu bestsellerowego powieściowego cyklu Anny Todd. Związek dwojga młodych kochanków staje się jeszcze bardziej skomplikowany i jeszcze bardziej namiętny. Tessa wciąż nie potrafi wybaczyć i zaufać Hardinowi, po tym co między nimi zaszło. Aby wyleczyć się z namiętności, rzuca się w wir pracy. Dzięki talentowi i urodzie szybko odnajduje się w nowym poukładanym świecie. Poznany w pracy przystojny i odpowiedzialny Trevor wydaje się idealną „odtrutką” na mrocznego i skomplikowanego Hardina. Tessa wydaje się być gotowa na nowy związek, ale Hardin nie zamierza się poddać. Jest gotów na wszystko, by udowodnić Tessie, że jego uczucia są szczere. Jednak porywcza, dzika natura i skrywane w sercu sekrety sprzed lat, znów mogą mu stanąć na drodze do szczęścia. Szczególnie, że Trevor okazuje się wyrafinowanym i cynicznym graczem, któremu nieobce są podstęp i manipulacja (Monolith Films).

Tarapaty 2

Kiedy z Muzeum Narodowego w Poznaniu znika perła kolekcji „Plaża w Pourville” Claude’a Moneta, a o kradzież zostaje fałszywie oskarżona ciotka Julki dzieci muszą odnaleźć obraz i odkryć tożsamość prawdziwego złodzieja. Zgrany duet rozpoczyna śledztwo, ale na horyzoncie pojawia się Felka, zwariowana 12-latka, a razem z nią kłopoty. Opowieść o zazdrości i zaufaniu przeplata się z rozwiązywaniem zagadki kryminalnej. „Tarapaty 2” to historia dla całej rodziny, która mówi o tym, że nie da się uwierzyć w przyjaciela, dopóki nie uwierzy się w siebie. A także o tym, że przyjaźń wystawiona na próbę może stać się jeszcze mocniejsza (Next Film).

Trolle 2

Poppy i Mruk odkrywają, że poza ich wioską istnieją inne światy zamieszkane przez Trolle, z którymi – by tak rzec – jakoś im nie po drodze. Kiedy niespodziewane niebezpieczeństwo zagrozi całej populacji Trolli, Poppy i Mruk oraz ich przyjaciele wyruszą w wielką podróż przez nowe – niebezpieczne – lądy, by dokonać niemożliwego: pogodzić ze sobą wszystkie Trolle i połączyć się przeciw wrogowi. W filmie usłyszymy Justina Timberlake’a i Annę Kendrick, a także laureata Oscara Sama Rockwella oraz zdobywcę nagrody Grammy – Chance’a the Rappera. Ich głosami przemówią (i zaśpiewają) Trolle. A to nie koniec niespodzianek – jednej z postaci filmu głosu użyczy Jamie Dornan, gwiazda „Pięćdziesięciu twarzy Greya”! Pierwsza część filmu stała się międzynarodowym sukcesem, zarabiając prawie 340 milionów dolarów. Pochodząca z filmu piosenka „Can’t Stop the Feeling” w wykonaniu Justina Timberlake’a zdobyła nominację do Oscara i stała się najczęściej ściąganym utworem 2016 roku (Universal Pictures).

Kino Wybrzeże – ul. Łopuskiego 24. Bilet normalny kosztuje tu 18 zł, a na filmy 3D – 20 zł. Za ulgowy bilet zapłacimy 16 zł.

DKF „Sztorm” – ul. Solna 1. Bilety w cenie 12 zł normalny i 10 zł ulgowy/Karta Mieszkańca można kupić w kasie RCK oraz na kupbilecik.pl.