Od poniedziałku (25 maja 2020 roku) kołobrzeżanie będą mogli znów załatwiać sprawy urzędowe osobiście w Urzędzie, ale najlepiej po telefonicznym umówieniu się, oraz z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.

Kołobrzeżanie będą przyjmowani wyłącznie w trzech wyznaczonych miejscach, czyli na parterze budynku przy ulicy Ratuszowej 13, w pomieszczeniach Straży Miejskiej w budynku przy ulicy Ratuszowej 12 oraz na parterze w budynku Urzędu Stanu Cywilnego przy ulicy Armii Krajowej 12 (Ratusz) – w sprawach z zakresu stanu cywilnego w szczególności rejestracji zgonów i urodzeń.

W komunikacie czytamy, że przyjmowanie klientów odbywać się będzie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym, jak i w miarę możliwości na bieżąco.

Klienci przychodzący do urzędu będą musieli pamiętać o obowiązku zakrywania ust i nosa, dezynfekcji dłoni oraz zachowania bezpiecznej odległości min. 1,5 metra.

Równocześnie urzędnicy apelują, aby starać się maksymalnie ograniczyć liczbę osobistych wizyt w urzędzie i jak najwięcej spraw załatwiać zdalnie, przez telefon, e-mail lub za pośrednictwem platformy elektronicznej EPUAP.

Ponadto, przy wejściu głównym do Urzędu Miasta Kołobrzeg przy ul. Ratuszowej 13, zostanie umieszczona skrzynka na dokumenty, do której będzie można wrzucać pisma bez konieczności osobistego kontaktu z urzędnikami.