Ruszyła akcja „Zmień termin – nie odwołuj”, której celem jest zachęcenie turystów, żeby w związku z zagrożeniem zarażenia się koronawirusem nie odwoływali zaplanowanych wyjazdów, ale zmieniali ich termin na czas, gdy ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa SARS-COV-2 minie. Taka oddolna inicjatywa może pomóc, ale nie zastąpi rozwiązań systemowych.

Według inicjatorów akcji zmiana terminów pozwoli branży turystycznej zminimalizować straty związane z pandemią koronawirusa. Apel jest rozpowszechniany główne w mediach społecznościowych za pośrednictwem hasztagu #ZmienTerminNieOdwoluj.

Radzimy turystom patrzeć w kalendarz i cierpliwie obserwować sytuację. Lepiej zmienić termin wyjazdu, niż odwołać wakacje – pomagamy w ten sposób branży i wspieramy gospodarkę, – czytamy na Twitterze Ministerstwa Rozwoju.

Natomiast w komunikacie Polskiej Organizacji Turystycznej czytamy: Pandemia koronawirusa SARS-Cov-2, wywołującego chorobę COVID-19, to zagrożenie nie tylko dla zdrowia i życia, ale również polskiej, europejskiej i światowej gospodarki. W szczególnie trudnej sytuacji jest branża turystyczna. Odwoływane podróże, rezerwacje w hotelach, pensjonatach, brak klientów w restauracjach czy zamknięte muzea to ogromny cios dla turystyki. Jeżeli zarezerwowałeś w ostatnim czasie wycieczkę, pobyt w hotelu czy stolik w restauracji – nie odwołuj. Skontaktuj się z podmiotem, u którego dokonywałeś rezerwacji i poproś o zmianę terminu. Gwarantujemy, że w większości przypadków spotkasz się z pozytywnym odzewem. Koronawirus kiedyś minie, a my tymczasem pomóżmy branży turystycznej przetrwać ten trudny okres!

Akcję popiera wiele organizacji i przedsiębiorstw, w tym m.in.: Itaka, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polski Holding Hotelowy, Harmony Polish Hotels, Krakowska Izba Turystyki, Forum Branży Eventowej FBE, Nocowanie.pl, PKS Polonus oraz wiele samorządów lokalnych, szczególnie z regionów o dużym ruchu turystycznym.

Poprzedni artykułWprowadzony stan epidemii w Polsce
Następny artykułInfolinia NFZ: koronawirus a sanatoria