Kwarantanna domowa to nowa aplikacja mobilna, która ma pomóc w monitoringu realizacji kwarantanny przez osoby, co do których istnieje podejrzenie, że mogą być nosicielami wirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19. 

Aplikacja jest przeznaczona dla osób przebywających w kwarantannie domowej. Dzięki niej służby kontrolujące realizację kwarantanny, mogą sprawdzać czy osoba poddana kwarantannie faktycznie jej przestrzega. Użytkownik aplikacji musi potwierdzać, że przebywa w deklarowanej lokalizacji wysyłając swoje zdjęcie (selfie). Aplikacja automatycznie sprawdza lokalizację GPS, a zdjęcie jest weryfikowane przy pomocy funkcji rozpoznawania twarzy. Niewykonanie zdjęcia lub wykrycie przebywania poza miejscem przebywania kwarantanny będzie zgłaszane policji.

Użytkownicy aplikacji znajdą w niej komunikaty informujące o aktualnej sytuacji dotyczącej wirusa SARS-CoV-2, a także, w sytuacji ewentualnego zagrożenia, możliwość bezpośredniego kontaktu ze służbami odpowiedzialnymi za nadzór nad użytkownikami poddanymi kwarantannie. Z poziomu aplikacji można też zgłaszać zapotrzebowanie do MOPS (o posiłek, artykuły spożywcze, pomoc psychologiczną, kontakt).

Aplikacja dostępna jest w dwóch wersjach: na telefony z systemem Android oraz iPhone’y. Korzystanie z niej jest dobrowolne. Osoby poddane kwarantannie mogą pobrać aplikację „Kwarantanna domowa” z App Store lub Google Play. Po jej zainstalowaniu trzeba będzie zarejestrować się za pomocą numeru telefonu. Konto zostanie zweryfikowane po wprowadzeniu kodu, który użytkownik otrzyma w wiadomości SMS.

Konto jest ważne przez 14 dni kalendarzowych licząc od pierwszej aktywacji aplikacji, chyba, że w trakcie trwania tego okresu nastąpią okoliczności powodujące zakończenie kwarantanny, wtedy konto dezaktywowane jest wcześniej. Jeśli nie, po 14 dniach konto użytkownika zostaje dezaktywowane.

 

Poprzedni artykułGdzie w Kołobrzegu kupicie jedzenie na wynos lub z dowozem?
Następny artykułKonferencja prasowa o sytuacji w Kołobrzegu – 23 marca 2020 roku