W Kołobrzegu hotele zawieszają działalność. Większość rezerwacji została odwołana. Pracownicy są wysyłani do wykorzystania zaległych urlopów lub na urlopy bezpłatne. W związku z nadzwyczajną sytuacją spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa, przy Ministerstwie Rozwoju powstał sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli branży turystycznej. W jego skład wchodzą przedstawiciele ponad 50 organizacji turystycznych i transportowych.
– Branża turystyczna, jako jedna z pierwszych, odczuwa skutki epidemii koronawirusa. Powstanie grupy roboczej ułatwia nam zbieranie postulatów i konsultowanie rozwiązań, które mogą pomóc przedsiębiorcom w zminimalizowaniu ryzyka utraty płynności finansowej – wyjaśnia sekretarz stanu w MR Andrzej Gut-Mostowy.
Sztab działa w podgrupach. Pierwsza z nich zajmuje się tzw. touroperatorami, biurami podróży i agentami turystycznymi. Z kolei druga obejmuje pozostałe segmenty branży: hotelarstwo, turystykę biznesową, szkolną, czy branżę targową. A także przewozy autokarowe, branżę rozrywkową (koncerty, festiwale), czy turystykę przyjazdową, pilotów wycieczek.
Grupę roboczą tworzą:
- Polska Izba Turystyki
- Polski Związek Organizatorów Turystyki
- Stowarzyszenie Przedstawicieli Organizatorów Turystyki Biznesowej
- Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych
- Krakowska Izba Turystyki
- Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych
- Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych
- Polska Izba Przemysłu Targowego
- Polska Izba Techniki Estradowej
- Harmony Polish Hotels
- Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce
- Polski Holding Hotelowy
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej
- Klub Agencji Eventowych
- Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
- Polska Izba Firm Szkoleniowych
- Stowarzyszenie Branży Eventowej
- Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel
- Meeting Professional International Poland Chapter.
Całość koordynują Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej (SAR) i Polski Związek Organizatorów Turystyki ( PZOT).